יום חמישי, 4 בפברואר 2016

מפגש ראשון של שוחרי אמנות בגניגר
















על אף מזג האוויר המאתגר, יצאנו בקבוצה גדולה ומגוונת אל המשכן לאמנות בעין חרוד. גם התערוכות המוצגות וגם השיחה הקבוצתית היו מהנות ומאירות עיניים. הייתה שמחה על עצם התכנסותו של פורום כזה, סביב תחום עניין ואהבה משותפת.





אחרי שוטטות באולמות המוזיאון נפגשנו לשיחה. לקראת סופה כולנו חשנו כמה הייתה ראשונית. רשמנו את הדברים שנאמרו, אבל לא כולם הספיקו לדבר. השיחה התמקדה ב-3 נושאים עיקריים:


1. זהות ואופי הקבוצה – לא רק אנשים שעוסקים או עסקו ביצירה ובאומנות פלסטית אלא כל אלו שאוהבים אמנות ויופי, אלה שנוגעים בהם גם דרך מחול, מוזיקה, למידה עיונית ואלה שפשוט אוהבים לקשט, ליפות, לגעת בחומר... פתיחת המחשבה הזו שקרתה בשיחה היא מתנה גדולה להמשך. 



2. המשכיות ומיסוד – בשיחה עלה מספר פעמים הרצון להמשיך להיפגש – לא רק לצורך העלאת רעיונות ויוזמות אומנותיות (וכבר יש הרבה!), אלא גם כדי להתנסות, ללמוד, להעשיר ולהפרות את עצמנו. עלה הרצון העקרוני, הערכי, להנכיח ולממש רוח של יצירה ויצירתיות בקהילה, לא רק בעשייה פיזית.

3. המבט היצירתי/ אסתטי כמשפיע על צביון המרחב הציבורי - היה מרגש לשמוע את הרעיון הזה באופן בהיר כל כך. בימים אלה, כשהדיון על המרחב הציבורי נמצא על השולחן בהתגבשות צוותי חשיבה ועבודה - אנחנו רוצות לקרוא למי מכם שהנושא מניע אותו לבוא ולהוסיף זווית זו לעבודה. לרוב הדברים שעלו בשיחה נשמע הכי רלוונטי להצטרף לצוות שיעסוק בהשקעות במרחב הציבורי, שם יש מקום להוסיף את המבט האסתטי לתוך הנוף הגניגרי, בדרך שיש בה שותפות מראש עם ועדת תכנון. עקבו אחרי ההזמנות.

יצאנו עם החלטה שבמפגש הבא נמשיך את שיח הזהות והרצונות, וגם נחווה ונתנסה בלמידה כלשהיא בחדר האומנות של פטריסיה שבבית הערבי. ניפגש שם בשישי בבוקר 5.2 ב-9:00

לסיום אנו רוצות לשתף אתכם בתובנה המרכזית שלנו מההתחלה המרגשת הזו – מה שניצור (תרתי משמע) הוא מה שיהיה. חלקנו ירצו להמשיך ללמוד יחד, חלקנו ירצו ליצור יחד, כל תנועה פנימית שתהפוך דרך קבוצת השייכות הזו לתנועה חיצונית היא מבורכת ויש לנו החופש וההזדמנות לחקור זאת יחד. 





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה