יום שני, 1 בפברואר 2016

האטלייה ב"בית הערבי" - פינה מעוררת השראה

















פטריסיה יצרה כאן פינה מעוררת השראה שקוראת לנו: רק תבואו ותספגו אווירה. היצירה תבוא כבר מעצמה. אתם לא מאמינים? תנסו.


נתחיל בזה שהבית הזה שראשוני גניגר קיבלו בירושה מהפועלים אשר ישבו כאן לפניהם הוא נכס בפני עצמו. פרט של רעפי מרסיי המכסים אותו ושל האבנים אשר מהן הוא בנוי - הוא פשוט מאוד רומנטי וממוקם בפינה יפה וקצת נסתרת מעיני רוב הציבור. ככל שעוברות השנים הנכס הזה הולך ומתפורר. רוב התופרות שמילאו בעבר את חדריו כבר אינן איתנו. יעוד אחר טרם נמצא לו.

פטריסיה לקחה את העניינים בידיים והחלה לפנות את החדר ששימש בעבר את חנה מגן ז"ל. בעזרתן של אורית דנין וליאת היא יצרה חלל עבודה המזמין אנשים אוהבי יצירה לעבוד בו.  השלוש החלו לפתח חוש בלשי ועיני נץ. הן אוספות פריטים מעניינים, רהיטים ישנים וחפצים מכל רחבי החצר בגניגר. אבי, החצרן, מגויס אף הוא ומשתף פעולה בהעברת הציוד ובאיתור פריטים בעלי ערך.

פטריסיה, אורית, ליאת וישראלה כבר עובדות באטלייה כמה חודשים. החלל התמלא בעבודות שיצרו, בהתנסויות שהתנסו בהן, בעציצים שקישטו, ברהיטים ששיפצו, בפינות מעוצבות ועוד. אנשים בגניגר תרמו למקום ציוד, חומרים ועבודות לקישוט. הבנות של ליאת ואורית מגיעות לבקר ותורמות משלהן. נוצר חלל שהוא כולו השראה אחת גדולה. לאחרונה נפתח במקום חוג של בנות מכיתה ה' בהדרכתי, ועבודות של הילדות אף הן ממלאות את המדפים.















את חומרי העבודה הצוות סידר במדפים פתוחים כך שתהיה אווירה של סדנה המיועדת לעבודה. אבל זו סדנה שהיא גם בית, ופטריסיה בחרה למקום בשם "אטלייה".




פטריסיה משקיעה המון מחשבה בפיתוח המקום, חולמת שעוד הרבה אנשים יבואו לעבוד במקום, שיתהווה כאן מקום מפגש לאנשים, לחדוות יצירה, ללמידה ולרעיונות. היא מתכננת עוד פעילויות כגון חוגים וסדנאות שימלאו בתוכן את החדר המזמין והנעים את החדרים הסמוכים.


לאחרונה נשברתי והתחלתי להגיע לאטלייה אף אני בוקר אחד בשבוע. הפרויקט הראשון שלי הוא בובה לתאטרון בובות העשויה מעיסת ניר. כל אחד עושה מה שהוא רוצה. ליאת ואורית ציירו מנדלה גדולה בכניסה. הקירות מלאים במנורות תוצרת עצמית, במדפים ממגירות ישנות שיצאו משימוש. שולחנות פינתיים ורהיטים נצבעו או כוסו בבדים צבעוניים. אין לי מושג מי עשה בדיוק מה, אבל כשדורכים על מפתן הכניסה מרגישים באווירת הצוות ובכוחה של היצירה המשותפת. זה מקום שמלא באהבה ומחכה לעוד אנשים שיבואו.





לדעתי, רק מישיבה בחדר הזה עם כוס תה ביד ובהייה בקירות, יש סיכוי רב שיתעוררו המחשבות ויצוצו הרעיונות. אז רק תבואו.
רוצים להצטרף לחגיגה היצירתית הזאת?הנה הטלפון של פטריסיה לתיאום: 0523785451





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה